Wednesday, December 15, 2010

Berhijrah! ;)

Assalamua'laikum!

bole sy masuk?? hahaha.. ari ni aku dpt satu berita yg menggemparkan bumi ni. tak,tipu je. hanye menggemparkan hati dan raga ini..ahaks. aku difahamkan bahawa result fast track atau trek singkat atau shortcut atau apa bnde je yg korg rasa nk panggil dah keluar.. fast track ke mana?? bukan fast track ke neraka eh, haha ini hnye la fast track utk masuk program degree. aku pun dgn gelabah mmbuka link yg telah kawan ak bagi. pastu seperti biasa,aku masukkan nombor pelajar aku..tup tup, 'MAAF ANDA TIDAK BERJAYA, PADAN MUKA, HAHAHA!' what theh...padan muka tu saja aku tambah..haha. nk rasa kecewa pun tak, suka pun tak, i'm feelingless that moment.. maka aku pun mengkabarkan berita ini kpd kawan aku yg setia menunggu. ni dialognye~

aku : der, aku tk dpt la, hahaha
dia : haa,serius? ko tipu la.
aku : iyee, tk dpt la.
dia : bak ic ko aku nk tgk.
aku : ic??

(dialog ada ubah sikit2, tk berapa ingat la..haha) ic?? aku pun pelik, knpe dgn ic..maka aku pun cek balik, rupa2 nya bnde alah tu mintak ic laa. oh tidak, malu beb! memang kesengalan aku terasa sgt membebankan atas bahu ini..haha. tkpe, dgn semborono aku masukkan ic aku..tup tup, 'TAHNIAH, KO DAPAT' alhamdulillah, ramai jugak kengkawan yg dpt. bagus la camni, boleh blajar sesama. mungkin lepas ni stadi akan lebih payah drpd dip punye, tkpe, aku try my best utk blaja. cukup la sem lepas2 aku memain. huhu bak kata abg orang asli time main basketball ari tu "kita dalam apa bnde kita buat kita kne ENJOY, jgn STRESS." akan ku pegang kata2 mu itu..ahaks! ;p






p/s : dalam hidup, mmg akan ada masalah atau halangan yg dtg. jgn takut, just hadapi semua itu dgn semangat kuat. sebagai manusia, kita memang lemah, tp kita ada ISLAM,kita ada IMAN, kita ada ALLAH, kita pegang ni, INSYA'ALLAH, kita jd kuat.. ^~^

No comments:

Post a Comment